HOŞ GELDİNİZ



Gazetede yayımlanan makalelerimi artık buradan da takip edebilirsiniz.


İlginize teşekkürler...


4 Mart 2010 Perşembe

Hazmedene lafım yok ama ben hazmedemiyorum

Dünkü yazımda mevcut anayasamızın 10 ile 15 maddesinin AKP-BDP ortaklığı ile değiştirilebileceğinden dem vurmuş böyle bir durumun açıkçası toplumun çoğunluğu tarafından hazmedilemeyeceğini söylemiştim.
Okurlarımdan bazıları gönderdikleri maillerde konuyu abarttığımı öne sürmüş bazıları art niyet taşıdığım kanısına kapılmış bazıları ise sonuçta BDP de o mecliste temsil edilen bir siyasi parti değil mi demiş.
Konuyu nasıl abarttığımı merak ediyorum çünkü halihazırda yaşanan bir süreci ortaya koydum.
Ay sonu meclis genel kuruluna getirilecek değişiklik paketine hem CHP hem de MHP gayet açıkça destek vermeyeceklerini vurguladılar.
O güne kadar bu duruşları değişir mi bilemem ama şu anki durum bu değişikliğe karşı olduklarını beyanlarından ibaret.
Peki bu iki partinin dışında mecliste grubu olan kim var?
BDP.
Peki napılacak?
Ülkemin iktidarı gidip onlarla anlaşma zemini arıyacak.
En azından gidişat bunu gösteriyor.
Dolayısıyla ortada bir abartı yok tam tersi geliyorum diyen böylesi pervasız bir süreç var.
Art niyetse söz konusu bile olamaz.
Kaldı ki iktidara yönelik eleştirilerimizi sağa sola kaçmaksızın yaptığımızı yanar döner türde birileri olmadığımızı bu köşeyi takip edenler iyi bilir.
Ne ise odur, doğru bildiğimizi söylemekten kimse alıkoyamaz bizi.
Ve BDP’nin de mecliste temsil edilen bir siyasi parti olduğuna dair görüş.
Öncelikle Mecliste temsil hakkını yasal olarak edinmiş olsa bile bir defa milyonlarca Türk vatandaşının vicdanında mahkum olmuş bir siyasi anlayış olduğu yadsınamaz.
Kaldı ki mecliste grup oluşturduktan sonra sergilenen tutum ve davranışların, ortaya konan hal ve hareketlerin, söylenen sözcüklerin terör ile bağdaştırılıp yüce yargı tarafından mahkum ettirilmesi de gözden kaçırılmaması gereken bir olgudur.
Mahkum edilenler yasaklandı ve artık yoklar denebilir.
Evet ama onların yol arkadaşları yine aynı sıradalar.
Ve bizzat kendileri açıkladılar.
Terör elebaşısı Öcalan istediği için BDP ile yeniden yola çıktılar.
Ve şimdi bu misyonun taşıyıcıları ile Anayasa yapacaklar.
Hazmedebiliyorsanız ne ala.
Ama ben hazmedemiyorum şahsım adına.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bugün Seçim Olsa Kime Oy Verirdiniz?